Who killed the electric car?
Am vazut documentarul aseara ... si concluzia mea este ... aspectul. Damn they are fucking ugly. Serios acum ... cine naiba vrea sa conduca o masina care seamana cu o chestie futurista din aii 50? Maybe i dont want to make a statement.. poate vreau o masina normala dar care sa fie electrica.
Eeh.. oricum in esenta cei care au omorat cu adevarat masina electrica sunt americanii ignoranti care inca prefera masini mari cu motoare mari si care nu pot sa faca stanga dreapta dar in schimb pot sa mearga moderat de repede drept... Din punctul asta de vedere europenii sunt net superiori ...
Alta buba este autonomia ... 60 mile pe recharge ... c`mon vrei sa atragi cumparatorul .. dezvolta un sistem de incarcare rapida ( ceva totusi cu mult sub 8-10 ore ) si pune`le la dispozitie multe locuri de incarcat. Nu sunt ignorant la problemele globale ... dar totusi o masina electrica in stadiul in care se gasea ... nu era o optiune viabila din urmatoarele motive:
Ca avantaje? trecand peste cele evidente .... o sa zic : acceleratie. O masina electrica nu isi distribuie puterea progresiv in 6 trepte sa zicem asa ... ci o face instant la apasare .
In rest se vorbeste despre o conspiratia producatorilor de masini alaturi de magnatii petrolului .. bla bla bla .. sa fim seriosi ... e normal ... chiar in documentar se zicea ca se estimeaza ca ar mai fi cateva trilioane de dolari de exploatat din resursele de petrol pe urmatorii 10-15 ani or so. Reprezinta foarte multe zerouri ... delicioase.
Dar oricum .... in esenta a fost un documentar interesant ( pe care pot spune ca il recomand alaturi de Supersize Me de care in momentul de fata nu`mi aduc aminte daca am zis ceva sau nu pe blog ) ... cu lucruri cunoscute ... un fel de teasing pentru An Inconvenient Truth pe care il astept cu mult interes.
Eeh.. oricum in esenta cei care au omorat cu adevarat masina electrica sunt americanii ignoranti care inca prefera masini mari cu motoare mari si care nu pot sa faca stanga dreapta dar in schimb pot sa mearga moderat de repede drept... Din punctul asta de vedere europenii sunt net superiori ...
Alta buba este autonomia ... 60 mile pe recharge ... c`mon vrei sa atragi cumparatorul .. dezvolta un sistem de incarcare rapida ( ceva totusi cu mult sub 8-10 ore ) si pune`le la dispozitie multe locuri de incarcat. Nu sunt ignorant la problemele globale ... dar totusi o masina electrica in stadiul in care se gasea ... nu era o optiune viabila din urmatoarele motive:
- arata foarte urat ( asta e factorul decisiv in 70% din cazuri cand e sa`ti iei o masina )
- autonomie mica ( 60 mile )
- lipsa unor " benzinarii " cu fast recharge
- nu prea creste epenisul ca un Hummer ... pentru ca e mica si si pare fragila
- ignoranta e asa de mare incat a conduce un EV nu reprezinta un statement pozitiv
- inca nu exista o constientizare a sacrificilor pe care trebuie sa le faci pentru a asigura viitoarelor generatii un loc in care sa traiasca
- cu riscul de a ma repeta ... e hidoasa
Ca avantaje? trecand peste cele evidente .... o sa zic : acceleratie. O masina electrica nu isi distribuie puterea progresiv in 6 trepte sa zicem asa ... ci o face instant la apasare .
In rest se vorbeste despre o conspiratia producatorilor de masini alaturi de magnatii petrolului .. bla bla bla .. sa fim seriosi ... e normal ... chiar in documentar se zicea ca se estimeaza ca ar mai fi cateva trilioane de dolari de exploatat din resursele de petrol pe urmatorii 10-15 ani or so. Reprezinta foarte multe zerouri ... delicioase.
Dar oricum .... in esenta a fost un documentar interesant ( pe care pot spune ca il recomand alaturi de Supersize Me de care in momentul de fata nu`mi aduc aminte daca am zis ceva sau nu pe blog ) ... cu lucruri cunoscute ... un fel de teasing pentru An Inconvenient Truth pe care il astept cu mult interes.
www.teslamotors.com ~ 100% electrica, 250 mile autonomie, 0-60mph in 4 secunde, 90000 lire.
RăspundețiȘtergerecute :D dar 90k lire ... cam scumpa .. dar macar arata cat de cat oke :)
RăspundețiȘtergereplus ca am senzatia ca nu e foarte bine sa faci asocierea asta " masina electrica buna = foarte scumpa "
uite o masina nonpoluanta
RăspundețiȘtergerehttp://www.carblog.ro/index.php/2006/09/26/peugeot-207-epure/
peugeot-207-epure/
RăspundețiȘtergereasta e finalul la link care vad ca nu se vede la comentarii
si mie imi plac cum arata si se comporta astea hibride ... dar adevarul e ca sunt diferente notabile fata de una electrica. O masina electrica care ... a murit :D
RăspundețiȘtergerearata ok si gandeste-te ca abia au lansat-o iar costurile de productie sunt mari. daca ar avea o fabrica la dispozitie si posibilitatea sa scoata tesle pe banda rulanta, fii sigur ca ar avea un pret mult mai mic.
RăspundețiȘtergeremomentan, o tesla costa cat un porsche 911 full option. unde mai pui ca intr-un drag race cu un 911, tesla castiga.
Exista un mod de Mini Cooper de la PLM FlightLink pentru vreo U$380k care are cate un motor pe fiecare roata de cam 160 hp fiecare. Si probabil or sa mai modifice si alte masini.
RăspundețiȘtergereAsa ca exista sperante si pentru estetica in hibriduri.
Gresesti.
RăspundețiȘtergereLexus RX400h. Limuzina de lux a anului in Statele Unite 3 ani la rand (modelul RX300 pe benzina) a scos si varianta hibrida.
Arata la fel (chiar mai bine:-)
Consuma mult mai putin
Are 3 motoare: 2 electrice si unul pe benzina
Pana la viteza de 50 km/h merge *doar* cu motorul electric, deci consum... minim!
Performantele sunt cam aceleasi cu RX330 cu motor pe benzina.
Nu stiu de unde pana unde faza cu "arata hidos"...
inteleg de hibrizi ... dar asta era o masina care mergea exclusiv doar pe electricitate ... de asta i se si spune masina electrica :)
RăspundețiȘtergeream mai spus ca imi plac astea hibride.
dar masina electrica .... si in special cea mai populara care a fost ( gm ev 1 ) era hidoasa.
documentarul vorbea in general de masina asta
Nu s-a lansat de curand un Smart all-electric? Nu mai stiu in ce tara.
RăspundețiȘtergereSi stai linistit ca petrolul nu e folosit ca materie prima doar in industria de carburanti :) (desi 85% e un procent foarte mare)
Chiar nu contează cum arăta caroseria maşinii. Importantă e platforma tehnică. De design pui un italian să se ocupe dacă chiar vrei să o bagi în producţie. GM nu a vrut.
RăspundețiȘtergereAi inteles gresit acel documentar. Exista si chiar se spune in documentar, ca se pot fabrica baterii care sa aibe o autonomie de 500Km/incarcare, se stie de ele si s-au fabricat, doar ca totul se rezuma strict la bani.. si la interesele marilor companii.
RăspundețiȘtergere